2010-12-28

note to myself: Snow Leopard brez inštalacijskega DVDja



Ob prihodu dveh novih igračk (geek igračk, seveda) v naše gospodinjstvo, sem se lotila čiščenja računalnika. In sem bila preveč temeljita. In sem verjetno zbrisala pol sistema. Ne me spraševat kako mi je to uspelo. Se zgodi. Tudi najboljšim …

Kakorkoli že, ker se mi take stvari zgodijo tako redko, da vsakič pozabim kaj vse je treba narediti za vzpostavitev novega sistema, je najbolje da postopek zapišem, ker ne vem če mi je ostalo dovolj živcev, da bi še kdaj čez iPhone iskala rešitve.

Mami, tukaj lahko nehaš brati, ker ni nič zanimivega zate, ostali pa le kliknite ;)
1.
Originalni sistemski disk je seveda spraskan že nekaj časa, čeprav pazimo in je bil uporabljen zelo malokrat.
Na srečo imam na disku spravljeno .dmg kopijo sistema, kar bi bil mogoče kar prvi nasvet. Drugače se že tukaj vse zakomplicira, saj je v nasprotnem primeru treba priti do drugega sistemskega cd-ja (potem nadaljnje branje ni potrebno) ali pa do drugega računalnika in uporabit kakšen nedovoljen prijem za pridobitev le tega.

2.
Tale korak lahko opravite na katerem koli drugem macu, če je vaš čisto sesut. Moj je še imel toliko energije, da sem osnovne operacije lahko opravila kar na njemu.

Torej. Vse kar rabiš je .dmg operacijskega sistema in zunanji disk brez podatkov, saj ga bo treba formatirati. (usb ali fire wire, je čisto vseeno. Ne poslušat mojstrov pametnjakovičev, ki začnejo pihat in zmigovat z glavami, češ kako zakomplicirani postopki so to ...).

- Priklopiš zunanji disk in zaženeš Disk Utility (Applications/Utilities/Disk Utility).
- V levi vrstici izbereš zunanji disk, ki bo uporabljen (v mojem primeru je to Little Helper)





- Med zgornjimi opcijami izberes “Partition”
- Particijo dolocis eno in kliknes Options. V novem oknu odklikaš GUID Partition Table, zato da bo ta zunanjček bootable.
- Potem klikneš ok.





- Končno klikneš Restore.

3.
Zdaj je zunanji disk formatiran in pripravljen za naložitev operacijskega sitema.
Če na levi strani v Disk Utilitiju ne vidiš osx dmgja, potem ga odpreš. File/open disk image in pač malo počakaš.
- Izbereš osx dmg in klikneš restore.
- Odpre se okno v katerem določiš kam naj se kaj zapiše.




- Torej v zgornji prazni vrstici izbereš .dmg, v spodnjo pa povlečeš zunanji disk.
- Klikneš restore in zdaj je stvar urejena. Na zunanji disk smo prilepili bootable osx sistem.

4.
To je to.
Računalnik je potem treba restartati. Med restartom držiš tipko "Option" (cmd) dokler se ne pojavijo diski, med katerimi izbereš našega little helperja. Vse ostale je potem enako kot če bi nalagali sistem iz DVD-ja.


p.s. Če je bil računalnik tako "zaružen" kot moj, je treba narediti clean install, kar se pa ne da, dokler trenutnega diska ne izbrišeš. Šele potem lahko sistem naložiš čisto na sveže (ja, tudi to sem pozabila in sem spet rabila kakšne pol ure, da mi je kapnilo).

Ni komentarjev: