2013-04-01

jabolčna pita ali less is more

Najprej se mormo neki zment. Tole zame ni pita. Dobr, je pita, ampak ne taka kot mora biti pita. Tkole jo pri nas delajo. Sej ne rečem, dostikrat je dobra, ampak to ni to. Zame mora pita izgledat kot iz risanke. Yogi Bear recimo. Tom in Jerry, imata pa itak dostikrat klasične zaplete s pito.



V glavnem. Testo je ta glavna stvar, a ne? In glede na to, da je to ena mojih najljubših sladic, sem sprobala že nešteto receptov in povem vam jajce ne gre v testo. Ne, res ni treba. Meni se zdi daleč najboljša verzija takale. Čist simpl + pri piti se lahko greste impro ligo z dodajanjem kakšnih dodatkov v testo. Valjanje testa naj vas pa tudi ne ustraši, saj gre skozi tudi impro kiparjenje, jaz namreč skoraj nikoli ne razvaljam testa do konca tako kot pravi kuharji, sploh sem pa tokrat za valjar uporabila kar flašo traminca. Se je treba znajt ne? V glavnem malo povaljaš, potem pa pokipariš robove pekača.







Druga stvar pri jabolčni piti je pa nadev. Mora biti pocast, lepljiv, in mehek. Jabolka se morajo v testu skuhati in spacati. Nujno. Pa brez olupkov prosim, da ne govorim o peškah. Zato je pokrita jabolčna pita super, japke samo olupiš in jih zmešaš z malo sladkorja, cimeta, žličko moke in to je to. Ostalo naredi pečica.

Evo zdaj je pa treba samo še sestavit skupaj tole pito. Robovi testa se bodo sprijeli, če spodnji rob testa čisto malo zmočiš z vodo in potem gre brez problema. Zareze v pokrov je treba narest, da se japke lahko dobro skuhajo in to je to. Aja, pokrov namažemo še z na izi razžvrkljanim beljakom in potresemo s sladkorjem. Ne se mi zmrdovat glede cukra prosim. Sladica mora biti sladka, zato prosim še čist mal cukra po vrhu ok?





In to je to. Sploh ni težko, če pa najdete koga, ki vam bo olupil japke, je pa sploh brzinsko. V tistem času ko pa čakate, da se testo ohladi, lahko pa še kaj po kuhinji postorite. Yeah right, je bil kar kavč :)

Pa še pika na i. Smetana. Meni stepena sploh ni všeč, tudi na splošno nisem ravno navdušena nad smetano, ampak tukaj pa... mmmm... polit čisto malo nestepene smetane po še toplem kosu pite... uaaau...








Tokrat sem pito sicer naredila z jajci in dodajam še link, saj je dobro, celo zelo dobro, ampak mi je vseeno boljše testo brez jajc. 

Ni komentarjev: